جهان پس از ظهور امام زمان از نگاه علامه طهرانی و آیت الله سید محسن طهرانی

علامه سید محمدحسین حسینی طهرانی و آیت الله سید محسن طهرانی، از جمله علمای بزرگ شیعه در قرن بیستم بودند که به مهدویت و ظهور امام زمان اهتمام ویژه‌ای داشتند. این دو عالم بزرگوار در آثار خود به تبیین و تشریح شرایط دنیا پس از ظهور امام زمان پرداخته‌اند.

در این مقاله، به بررسی دیدگاه علامه طهرانی و آیت الله سید محسن طهرانی در مورد شرایط دنیا پس از ظهور امام زمان می‌پردازیم.

از نظر علامه طهرانی و آیت الله سید محسن طهرانی، دنیا پس از ظهور امام زمان، دنیایی پر از عدل و داد، صلح و آرامش، و سعادت و رفاه خواهد بود. در این دنیا، همه انسان‌ها از هر نژاد و مذهبی، با یکدیگر در صلح و دوستی زندگی خواهند کرد. فقر، بیماری، و جهل از بین خواهد رفت و همه انسان‌ها از نعمت‌های الهی بهره‌مند خواهند شد.

 

شرایط دنیا پس از ظهور امام زمان، بر اساس روایات

 

روایات متعددی از پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) در مورد شرایط دنیا پس از ظهور امام زمان وجود دارد. در این روایات، به برخی از ویژگی‌های این دنیا اشاره شده است، از جمله:

پر شدن زمین از عدل و داد: در روایتی از پیامبر اکرم (ص) آمده است: «هنگامی که قائم ما قیام کند، زمین را از عدل و داد پر خواهد کرد، همان‌طور که از ظلم و جور پر شده است.»

برپایی حکومت اسلامی: در روایتی از امام صادق (ع) آمده است: «هنگامی که قائم ما قیام کند، حکومت اسلامی را برپایی خواهد کرد و همه مردم را به دین خدا فرا خواهد خواند.»

از بین رفتن فقر و بیماری: در روایتی از امام باقر (ع) آمده است: «هنگامی که قائم ما قیام کند، فقر و بیماری از بین خواهد رفت و همه مردم از نعمت‌های الهی بهره‌مند خواهند شد.»

گسترش علم و دانش: در روایتی از امام صادق (ع) آمده است: «هنگامی که قائم ما قیام کند، علم و دانش گسترش خواهد یافت و همه مردم از آن بهره‌مند خواهند شد.»

 

راه‌های آماده‌سازی برای ظهور امام زمان

 

با توجه به اینکه ظهور امام زمان، نقطه عطفی در تاریخ بشریت است، لازم است که همه مسلمانان برای این رویداد مهم آماده شوند. برخی از راه‌های آماده‌سازی برای ظهور امام زمان عبارتند از:

شناخت امام زمان: اولین قدم در آماده‌سازی برای ظهور امام زمان، شناخت آن حضرت است. مسلمانان باید با سیره و احادیث امام زمان آشنا شوند تا بتوانند ایشان را در هنگام ظهور بشناسند و به ایشان اقتدا کنند.

تحصیل علوم دینی: تحصیل علوم دینی، از جمله راه‌های مهم برای آماده‌سازی برای ظهور امام زمان است. با تحصیل علوم دینی، می‌توان به شناخت صحیح از اسلام و معارف اسلامی دست یافت و در هنگام ظهور امام زمان، برای خدمت به ایشان آماده شد.

عمل به احکام دین: عمل به احکام دین، از جمله راه‌های مهم برای آماده‌سازی برای ظهور امام زمان است. با عمل به احکام دین، می‌توان خود را برای زندگی در حکومت اسلامی آماده کرد.

دعا و توسل به امام زمان: دعا و توسل به امام زمان، از جمله راه‌های مهم برای آماده‌سازی برای ظهور امام زمان است. با دعا و توسل به امام زمان، می‌توان از آن حضرت درخواست کرد که ظهور ایشان را نزدیک گرداند.

دیدگاهتان را بنویسید