چگونه استرس بر سلامت شما تاثیر می گذارد

به نام خدای بخشنده و مهربان

  تعداد نمایش : 789

 

نام اصلی فایل:Mind/body health: Stress (لینک زبان اصلی مقاله)

مترجم: محمد جانبلاغی

استرس: چیزی است که ما همه آن را احساس کرده ایم. گاهی اوقات استرس می تواند به عنوان یک نیروی مثبت، انگیزه شما را  برای به انجام رساندن فعالیت ها مهم بکار گیرد.

 اما در اغلب موارد – مانند وقتی که شما در ترافیک گیر کرده ایدمی تواند یک نیروی منفی باشد. اگر شما تجربه استرس طی یک دوره طولانی از زمان را داشته باشید، آن می تواند تبدیل به استرس مزمن  شود– مگر اینکه شما اقدام کنید به درمان آن.


استرس به عنوان یک واکنش طبیعی


آیا تا به حال خود را با دست های عرق کرده احساس کرده اید؟ و یا احساس تپش قلب شما در طول یک فیلم ترسناک ؟ سپس شما در هر دوحالت هم در ذهن و در بدن خود احساس استرس می کنید.
این پاسخ خودکار در اجداد ما به عنوان یک راه برای حفاظت از آنها از شکارچیان و دیگر تهدیدات توسعه یافته است. در مواجهه با خطر، بدن ناخودآگاه واکنش نشان میدهد، مثل جاری شدن سیل بدن با هورمون که بالا بردن ضربان قلب ، افزایش فشار خون، تنگ شدن مردمک چشم و … که بدن را برای مقابله با مشکل بسیج می کند.
این روزها، استرس به صورت  تهدید از خورده شدن نیست. اما شما احتمالا نمی توانید مقابله با چالش های متعدد هر روزتان را، مانند ملاقات افراد مهم، پرداخت صورتحساب و مراقبت از کودکان تان را انجام دهید.

 استرس به عنوان، سیستم زنگ خطر طبیعی بدن، شما را آگاه می کند. و بدن شما با شما صحبت می کند که چیزی در بدن در حال روی دادن است.


نقاط فشار


حتی در کوتاه مدت، استرس جزئی می توانند تاثیر داشته باشد. شما ممکن است یک درد معده قبل از ارائه کنفراس داشته باشد. بیشتر استرس حاد عمده، مانند مشکلات با همسر خود و یا یک رویداد مانند زلزله یا حمله تروریستی ایجاد می شود، که می تواند تاثیر حتی بزرگتر داشته باشد.
مطالعات متعدد نشان داده اند که این تنش عاطفی ناگهانی – به خصوص خشم – می توانید از حملات قلبی، آریتمی و حتی مرگ ناگهانی عزیزان باعث  استرس می شود اگر چه این در افرادی که قبلا بیماری قلبی داشته انداتفاق می افتد  ولی ، برخی از مردم نمی دانند که مشکل تا زمانی که استرس حاد باعث حمله قلبی یا چیزی بدتر از آن است.


استرس مزمن


وقتی که استرس شروع می شود تداخل با توانایی خود را به یک زندگی عادی برای مدت طولانی، این به مراتب خطرناک تر است. استرس های مدام برای ذهن و بدن مضر است. شما ممکن است احساس خستگی، ناتوانی در تمرکز و یا تحریک پذیری بدون هیچ دلیل خوبی، احساس کنید.
در یک مطالعه، به عنوان مثال، حدود نیمی از شرکت کنندگان در بهبود سردرد مزمن پس از یادگیری چگونه درمان استرس را مشاهده کردیم.  انسان های که  به طور مداوم افکار منفی در مورد خود درد مزمن را تجربه می کنند بیشتر در معرض استرس قرار دارند و این افراد برای مقابله با استرس ممکن است که با پرخوری، مصرف سیگار و دیگر عادات بد  برای مقابله با استرس استفاده کنند. فشار شغلی – خواسته های بالا همراه با عرض جغرافیایی کم تصمیم گیری – با افزایش خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر در ارتباط است، برای مثال اشکال دیگر از استرس مزمن، مانند افسردگی و سطح پایین حمایت اجتماعی، نیز در افزایش خطر بیماریهای قلبی عروقی نقش دارد .


آنچه شما می توانید انجام دهید


کاهش سطح استرس نه تنها می تواند به شما احساس بهتری در حال حاضر بدهد، می تواند از سلامت طولانی مدت شما محافظت کند.
در یک مطالعه، محققان به بررسی ارتباط بین “عاطفه مثبت” – احساسات مانند شادی، ، رضایت و شور و شوق – و توسعه بیماری عروق کرونر قلب بیش از یک سوم  آنها دریافتند که برای هر افزایش نقطه مثبت در تحت تاثیر قرار مقیاس پنج نقطه، نرخ بیماری های قلبی کاهش ۲۲ درصدی دارد.
در حالی که این مطالعه ثابت می کند که افزایش عاطفه مثبت کاهش خطرات قلبی عروقی را در پی دارد، محققان توصیه تقویت مثبت را می کنند حتی با فاصله زمانی کوتاه در هر روز.


استراتژی های دیگر برای کاهش استرس عبارتند از:


شناسایی چه چیزی باعث استرس است؟ هنگامی که شما می دانید چه شما را آزار می دهد، ایجاد یک برنامه برای پرداختن به آن آسان است. که ممکن است به معنای تعیین انتظارات معقول تر برای خود و دیگران و یا درخواست کمک با مسئولیت خانگی، تکالیف کار و یا کارهای دیگر باشد.

لیست تمام تعهدات و کارهای خود را اولویت بندی کنید و برحسب اولویت به کارهای ضروری برسید..

 ایجاد روابط قوی.

روابط می تواند یک منبع از استرس باشد. تحقیقات نشان داده است که روابط منفی، مثل واکنش خصمانه با همسر خود باعث تغییر فوری در هورمون حساس به استرس، می شود.

 بودن با اعضای خانواده و یا دوستان نزدیک می تواند فضای آرامش بخشی برای شما ایجاد کند. آنها را می دانم شما با داشتن یک زمان دشوار است.

 پیاده روی در زمانی که شما عصبانی هستید باعث کاهش استرس و عصبانیت شما می شود. قبل از اینکه شما واکنش نشان دهید، زمانی را برای تجدید قوا با شمارش  ۱۰ به صورت معکوس بشمارید. سپس به تجدید نظر افکارتان بپردازید. راه رفتن و یا سایر فعالیت های فیزیکی نیز می تواند به شما کمک کند. به علاوه، ورزش می تواند با تولید اندورفین، طبیعت و خلق و خوی تقویت کننده بدن شما را افزایش می دهد.

 متعهد به یک پیاده روی روزانه و یا شکل دیگری از ورزش – یک گام کوچک است که می تواند تفاوت بزرگی در کاهش سطح استرس شما داشته باشد.

 با توجه به سال ۲۰۱۲ استرس APA در نظرسنجی امریکا، استرس بیش از ۴۰ درصد از بزرگسالان دروغ گفتن بود چون دروغ گفتن باعث می شود این افراد را در شب بیدار نگه دارد.

سعی کنید در طول شبانه روز ۷الی۸ ساعت خواب داشته باشد. تحقیقات نشان می دهد که فعالیت هایی مانند یوگا و تمرینات آرامشی نه تنها کمک به کاهش استرس می کنند، بلکه باعث افزایش عملکرد ایمنی بدن شما می شود.


منابع:


۱ کرانتز، D.S.، ویتاکر، K.S. و و Sheps، D.S. (2011). “عوامل روانی خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر: مکانیسم پاتوفیزیولوژیک.” در قلب و ذهن: تکامل روانشناسی قلب. واشنگتن دی سی: APA.
۲ Kiecolt-گلاسر، J. & گلاسر، R.
۳ خار، B.E.، پنس، L.B.، و همکاران. (۲۰۰۷). “یک کارآزمایی بالینی تصادفی درمان شناختی رفتاری را هدف قرار به کاهش فاجعه در افراد مبتلا به سردرد مزمن” مجله درد ۸، ۹۳۸-۹۴۹٫
۴ کرانتز، D.S. و McCeney، M.K. (2002). “اثر عوامل روانی و اجتماعی در بیماری های آلی: یک ارزیابی انتقادی از تحقیقات در مورد بیماری عروق کرونر قلب است.” بررسی سالانه روانشناسی، ۵۳، ۳۴۱-۳۶۹٫
۵ Denollet، J.، و همکاران. (۲۰۱۰). “گرایش به طور کلی به پریشانی روانی نتایج قلبی عروقی را تحت تاثیر قرار: شواهد در نوع D از تحقیقات (مضطرب) مشخصات شخصیت.” گردش خون: قلب و عروق و کیفیت نتایج، ۳، ۵۴۶-۵۵۷٫
۶ دیویدسون، KW، Mostofsky، E. & تسمه، W. (2010). “نگران نباشید، خوشحال شده توسط: عاطفه مثبت و حادثه ۱۰ سال بیماری عروق کرونر قلب کاهش می یابد: بررسی بهداشت کانادا نوا اسکوشیا.” مجله قلب اروپا، ۳۱، ۱۰۶۵-۱۰۷۰٫
۷ Kiecolt-گلاسر، J. & گلاسر، R.
۸ Kiecolt-گلاسر، J. & گلاسر، R…….

شاید این مطالب زیر بکارتان بیاید



درپناه حق باشید.
 سخن روز مکتب زندگی:

            


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما در مکتب زندگی منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با علامت ستاره (*) علامت‌گذاری شده‌اند

با ارسال نظرات خود ما را در هر چه بهتر کردن خدماتمان یاری دهید.

لطفا کد امنیتی روبه رو را وارد کنید:     5 + 8 =