مدیر حرفه ای

به نام خدای بخشنده و مهربان

  تعداد نمایش : 1936

با این نکات به یک مدیر حرفه ای تبدیل شوید

وقتی نگاهی به فهرست کسب وکارهای موفق می اندازیم نکته ای که نظرمان را جلب میکند ویژگی های مدیریتی افرادی است که این کسب وکار را راه اندازی کرده اند.این یک واقعیت است که برای موفقیت در هر کسب وکاری می بایست یک مدیر کاربلد باشیم.

محمد جانبلاغی در این مطلب به ۴ ویژگی مهم که میتواند ما را به مدیری بهتر تبدیل کند اشاره می کند:

۱- می‏ بخشند و فراموش می ‏کنند

عبارت های مربوط به “بخشیدن” و “فراموش کردن” به خصوص بعد از مرگ نلسون ماندلا بسیار کلیشه ای شده اند، با این حال باید گفت که مدیران خاص اگر از کارمندانشان خطایی سربزند، نه تنها آن ها را می‏ بخشند، بلکه اشتباه آن ها را فراموش می‏کنند و  هرگز بر اساس تعداد معدودی از اشتباهات کارمندانشان را قضاوت نمی‏کنند. آن ها در واقع اجازه می‏دهند که کارکنان از زیر سایه اشتباهی که مرتکب شده اند، خارج شوند. البته به شرطی که این اشتباه دایم تکرار نشود.

۲- اهداف کسب و کار را به اهدف اشخاص تبدیل می‏ کنند

مدیران خاص به اندازه ای برای کارمندانشان الهام بخش هستند که پس از مدتی، اهداف کسب و کار به اهداف فردی کارکنان شرکت تبدیل می‏شوند. البته برای این کار باید به کارکنان نشان داد که موفقیت مجموعه برای آن ها نیز منافعی را در پی خواهد داشت. مدیران خاص می‏دانند که حتی اگر بهترین سیستم را هم طراحی کنند، بدون کارکنانی با انگیزه احتمال موفقیت به شدت کاهش خواهد یافت اما کارکنانی که به اندازه کافی برای موفقیت کسب و کار انگیزه دارند، برای بسیاری از مشکلات راه حل پیدا می‏کنند بدون اینکه نیازی به دخالت مدیران باشد.

۳- از کارکنانشان حمایت می‏ کنند

مدیران خاص در همه شرایط حامی کارکنان هستند و سعی نمی‏ کنند مسئولیت مشکلات را متوجه زیردستانشان کنند. متهم کردن دیگران و شانه خالی کردن از بار مسئولیت یکی از بدترین رویکردهایی است که یک مدیر می‏تواند در پیش بگیرد. یک مدیر در بلند مدت به حمایت کارکنان نیاز خواهد داشت، برای اینکه در چنین روزی تنها نماند، باید نشان بدهد که او نیز در مواقع ضروری از کارمندانش حمایت می‏کند.

این موضوع را هم در ادامه بخوانید:  تست هوش اعداد

۴- تصمیم می‏ گیرند که چه کسی تصمیم بگیرد

مدیران ناامید کننده احتمالا تصور می‏کنند که در همه امور تنها آن ها هستند که باید تصمیم بگیرند اما یک مدیر خاص در بسیاری از مواقع تشخیص می‏دهد که او بهترین فرد ممکن برای تصمیم گیری نیست و بهتر است تصمیم گیری را به یکی از کارکنان که به طور مستقیم با موضوع در ارتباط است بسپرد. در واقع یک مدیر خاص تصمیم می‏گیرد که در مورد یک موضوع چه فردی می‏تواند بهترین تصمیم گیرنده باشد. سپردن تصمیم گیری به فرد دیگری به معنی شانه خالی کردن از بار مسئولیت نیست، بلکه به معنی احترام گذاشتن به فردی است که احتمالا می‏تواند بهترین تصمیم را بگیرد.

به امید موفقیت شما

دوستدارتان محمد جانبلاغی

 

 (این مقاله از سری مقالات کاربران ویژه است که به صورت عمومی منتشر شده است)

هم اکنون عضو ویژه مکتب زندگی شوید

 

آیا این مطالب جدید را مطالعه کرده اید؟


اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی
Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

محمد جانبلاغی محمد جانبلاغی// انسان‌ می‌تواند افکار و تجارب و دانش خود را با سایر انسان‌ها سهیم شود. انسان علیرغم عمر کوتاهش، می‌تواند از گنجینه‌ی دانش و تجارب و دستاوردهای تمام تاریخ بشر استفاده کند. همین موضوع جایگاه بشر را ممتاز نموده. مردم و ملت‌هایی که اهمیت آموزش را دریافته و به خوبی از قدرت آموزش استفاده می‌کنند، اوج می‌گیرند. و بقیه..... از شما که آرزومند پیشرفت خود و خانواده‌تان هستید دعوت می‌کنم از آموزش‌های بی‌نظیری که برایتان تدارک دیده‌ام استفاده فرمایید. سایت را واکاوی فرمایید، به منوها و زیر منوها مراجعه فرموده، و بهترین آموزش‌ها را انتخاب و استفاده نمایید.

با آموزش‌های محمد جانبلاغی،... بیاموزید آنچه را در هیچ مدرسه و دانشگاهی به شما نمی‌آموزند.


درپناه حق باشید.
 سخن روز مکتب زندگی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 + 3 =