تکنیک مهندسی و طراحی فروش

به نام خدای بخشنده و مهربان

  تعداد نمایش : 242

 تکنیک مهندسی و طراحی فروش 

شناخت خود و رقیب

هر سازمان و کسب و کاری در قلمرو واحدهای وظیفه ای خود، نقاط قوت و ضعف دارد. در هیچ شرکت یا کسب و کاری نقاط قوت و ضعف واحدها یکسان نیست

برای مثال، یک شرک به سبب طرح محصول و تولید بسیار عالی است، در حالی که شرکت دیگر از نظر شیوه بازاریابی شهرت دارد.

اگر نقاط قوت یک شرکت به گونه‌ای باشد که شرکت‌های رقیب نتوانند به راحتی از آن تقلید کنند، می‌گویند شرکت مزبور دارای مزیت رقابتی یا شایستگی‌های ممتاز است. شرکت باید به گونه‌های عمل کند که بتواند از وجود شایستگی‌های ممتاز بهره ببرد. استراتژی‌ها و سیاست‌ها به گونه‌هایی تعیین می‌شوند که نقاط ضعف شرکت به حداقل ممکن رسیده و بتوان آن‌ها را به نقاط قوت تبدیل کرد و شاید با تلاش زیاد بتوان آن‌ها را به شایستگی ممتاز مبدل نمود.

شناخت خود و رقبا
پس یک گام مهم در مهندسی و طراحی فروش این است که مشخص کنیم:


 


(این مقاله از سری مقالات کاربران ویژه است که برای مشاهده آن باید عضو ویژه سایت مکتب زندگی باشید.)

هم اکنون عضو ویژه مکتب زندگی شوید

  اگر عضو مکتب زندگی هستید برای ورود به بخش کاربری ویژه لطفا هم اکنون وارد شوید 

عضویت ویژه سایت مکتب زندگی

شاید این مطالب زیر بکارتان بیاید



درپناه حق باشید.
 سخن روز مکتب زندگی:

            


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما در مکتب زندگی منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با علامت ستاره (*) علامت‌گذاری شده‌اند

با ارسال نظرات خود ما را در هر چه بهتر کردن خدماتمان یاری دهید.

لطفا کد امنیتی روبه رو را وارد کنید:     8 + 6 =