انتقاد از دانشگاه علم و هنر یزد

به نام خدای بخشنده و مهربان

تعداد نمایش 609

انتقاد محمد جانبلاغی از دانشگاه علم و هنر یزد

عزیزان پایه های یک تجارت موفق بر اساس صداقت است.واصلا برهمین اساس می چرخد..

محمد جانبلاغی به عنوان مدرس دوره های بیزینس کوچینگ به افراد آموزش میدهد که همیشه فوق العاده صادق باشید با مشتریانتون.

یک بیزینس خوب بیزینسی هست که هم من سود کنم هم شما.

متاسفانه چندی پیش شاهد رفتارهای در پرسنل دانشگاه علم وهنر شدم که واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم.

یکی از مهم ترین مسائلی که من در این دانشگاه دیدم سطح علمی دانشگاه است.(حداقل در سطح ارشد)

مطالبی که ارائه می شود ارزش هزینه ای که برای آن پرداخت می شود را ندارد!

و این موسسه داره به دانشجویانش (مشتریانش) دروغ میگه. و فقط به فکر نفع خودش است. براش مهم نیست که این شخصی که اومده این دانشگاه سود میکند یا نه.

ما باید ایرانی های باشیم که درست بیاندیشیم و از اون بخش وجودی الهیمون درست استفاده کنیم.

نیاندیشیم مگر به راستی

علم نکنیم مگر به درستی

دوست دارم توجه شما را به موضوعی جلب کنم:

دوستی تعریف میکرد که:

وارد فرودگاه شدم. در صف­ ایستادم تا بلیط و بارم چک شود…

یک ساعت گذشت و هیچ اقدامی صورت نگرفت!

بعد متوجه شدم کسانی که پشت کانترها ایستاده‌­ بودند، از مدیریت فرودگاه رنجور و ناراحتند و به همین جهت کار نکردنِ کامپیوترها را بهانه می­‌کنند و کار مردم را راه نمی­‌اندازند.

مدیریتِ آن بخش، با یک بی­سیم آمد و با بداخلاقی به همه گفت: “به شما نشان می­‌دهم. کاربرگتان را می­‌بینیم که چند تا مسافر زده‌­اید و…” فقط تهدید کرد و رفت…
وقتی این صحبت­‌ها را شنیدم، متعجب شدم که چطور می­‌توان فرودگاهی را با این روش اداره کرد!

از آنجایی که دلم می­خواست کمکی کرده‌ ­باشم، کارم که راه افتاد، ایشان را صدا کردم و گفتم پیشنهادی برای شما دارم. خیلی مؤدبانه به من گفتند، کارتان چیست؟

گفتم من کاری ندارم، پیشنهاد دارم:
به نظرِ من یکی از مشکلاتِ سیستم این است که افرادی که پشت این کامپیوترها نشسته‌­اند، تایپ ده‌­انگشتی را آموزش ندیده‌اند و با یک انگشت این کار را انجام می­‌دهند و این سببِ کند شدنِ روندِ کارشان شده‌­است. اگر دو هفته برای آموزشِ آن‌ها وقت بگذارید، یاد خواهند گرفت که چطور ده انگشتی تایپ کنند. انتظار داشتم از من تشکر کند؛ ولی گفت: این­‌ها که کار­کن نیستند! من پدرِ این­ها را درمی­‌آورم!

این موضوع را هم در ادامه بخوانید:  همکار گرامی مکتب زندگی

متوجه شدم جایِ درستی حرفم را نزده‌­ام.
گفتم هرطور صلاح بدانید. شما مدیر هستید و کارتان را می‌دانید!

آنجا متوجه شدم چرا این فرودگاه به هم­‌ریخته­‌ است. چون نمی­‌شود کاری به این عظمت را با تهدید و ضرب­ و شتم اداره کرد.

 به نظر شما، این تفاوت از کجا ناشی می‌­شود؟

چرا یک خط هوایی ، یک شرکت  یاهر بیزینس دیگری موفق است و در اوج کسادیِ بعضی شرکت های دیگر ، رشد می­‌کنند و سود دارند و برخی دیگر زمین می­‌خورند؟

من بسیار پرواز کرده‌­ام. هواپیمایی­‌های بسیار مشهوری را دیده­‌ام ، شرکت های زیادی را دیده ام که زمین خورده­‌اند. چون فکر کرده‌اند که اگر از غذای مسافر بزند یا فلان هزینه را خرج نکند، صرفه­‌جویی خواهد کرد!

توجه نکرده که سوء­مدیریتش سبب زمین­‌خوردنش می­‌شود.

دنبالِ مقصرمی­‌گردیم یا سعی می­‌کنیم کاری را که به عهده­‌ی ماست درست انجام دهیم و به کسانی که به ما اعتمادکرده­‌اند، کمک کنیم؟

اگر الان یک چنین مسئله­‌ای در مورد تربیتِ فرزندتان برای شما رخ دهد، یا همسرتان(خانم یا آقا) از شما ناراضی باشد، واکنش شما چه خواهد شد؟

می­‌گویید: مگر خودت کی هستی؟! یا می­‌گویید: متأسفم که چنین شده. من چه کمکی می‌­توانم به شما بکنم؟

اگر فرزندتان در درسی نمره­‌ی پایینی گرفته، او را بی­‌استعداد و خنگ خطاب خواهید کرد یا خواهید گفت که:
“عزیزم، اشکالی ندارد. حالا چه کارمی­‌توانیم انجام دهیم که مسئله را با هم حل کنیم؟ می­‌خواهی برایت معلم بگیرم؟ می­‌خواهی از دوستانت کمک بخواهی؟” و…

اگر در سیستمی اداری باشید که کارها درست پیش نرود، همکارانتان را متهم می­‌کنید یا انگشتِ اشاره­‌تان به سمت خودتان می‌­رود و از خودتان می­‌پرسید:

“من چه کار کنم که در کارمندانِ انگیزش و ایمان به پیشرفت ایجاد شود؟ چه کارکنم که آنها با عشق و علاقه کار کنند؟ چه کار کنم که راه­‌حل‌ها و ایده‌هایشان را مطرح کنند؟”

اگر حتی همکارانِ ما کم­‌کارند یا بد کار می­‌کنند، از خودمان سوال کنیم:

“من چه کار می­‌کنم که این­‌ها به کارشان علاقه ندارند؟ چرا در کار تخریب ایجاد می­‌کنند؟ چرا کار را عقب می‌­اندازند و یک کار یکماهه را در دو ماه انجام می‌­دهند؟”

شما در این باره چه دیدگاهی دارید … 


درپناه حق باشید.
 سخن روز مکتب زندگی:

            


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما در مکتب زندگی منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با علامت ستاره (*) علامت‌گذاری شده‌اند

با ارسال نظرات خود ما را در هر چه بهتر کردن خدماتمان یاری دهید.

لطفا کد امنیتی روبه رو را وارد کنید:     7 + 5 =